4 iulie 2009

Bride wars/ Nunta - vis sau obsesie


Am reusit, in cele din urma, sa ma uit si la "Bride wars". Stiu, in ultima vreme povestesc aproape numai despre filmele pe care le-am vizionat. Insa, pe langa faptul ca mi-au placut si consider eu ca merita sa vorbesc despre ele, am mai gasit si idei interesante pe care le-as putea dezvolta.
Mi-am dat seama ca in ultima vreme au aparut foarte multe filme in care este vorba despre nunti. De exemplu: "Bride wars", "27 Dresses", "Rachel getting married", chiar si in filmul "Sex and the city" povestea se invartea in jurul unei nunti, a rochiei de mireasa, a celei mai importante zi din viata unei femei. Sa fi devenit deodata nuntile atat de importante in viata oamenilor? Sau...sa fie oare o afacere profitabila?
In "Bride wars" este vorba despre doua fetite care viseaza ca atunci cand vor fi mari sa aiba o nunta impresionanta organizata la Plaza. Fetele cresc, sunt cerute in casatorie si asa incepe un razboi intre doua prietene foarte bune din cauza unui vis ce trebuie sa fie indeplinit, vis devenit mai mult obsesie.
Am impresia ( mi-as dori sa fie numai o impresie ) ca in ultima vreme oamenii dau o alta semnificatie nuntii. O privesc mai mult ca pe o ocazie de a iesi in evidenta, de a fi in centrul atentiei, un motiv doar de a petrece si atat.
Se spune ca ziua nuntii este cea mai importanta din viata unei femei. Eu cred ca fiecare zi este importanta, numai ca anumite evenimente au darul de a marca inceperea unui nou ciclu de viata, daca pot zice asa. Sa nu-mi spuneti ca ziua nuntii este mai importanta decat ziua cand aduci pe lume un bebelus. Fiecare zi este importanta si speciala in felul ei si are o anumita semnificatie pentru noi.
Mie imi plac nuntile foarte, foarte mult. Nu in mod obsesiv, totusi. Mi se par atat de speciale si deosebite si pline de farmec. Nu m-am gandit niciodata pana acum la cum as vrea sa fie nunta mea. Cateva idei conturate am, insa nu in detaliu. Stiu ca exista in mine, insa trebuie descoperite si scoase la suprafata. Momentan nu e cazul.
Dar, in linii mari, o nunta pentru mine reprezinta cel mai frumos mod prin care se marcheaza o noua etapa din viata, cea a familiei. Asta ar trebui sarbatorit, minunea ca doi tineri au decis sa-si intemeieze o familie si atat. Nu ar trebui sa se puna atat de mare accent pe festivitatea in sine sau pe banii cheltuiti ( cu cat mai multi, cu atat mai bine ).
Nuntile sunt magice, la fel ca si momentul marcat in viata unui om. Nimic nu mi se pare mai frumos ca acele clipe in care cei doi isi promit ca vor fi mereu alaturi unul de celalalt, la bine si la rau si ca numai moartea ii va putea desparti. Nimic nu e mai impresionant ca unirea a doua sufete pereche. Asta e important la o nunta.
Asa ca, atunci cand vad fete obsedate de nunta, ma gandesc ca ele se bucura mult mai mult de fastul dat de acel eveniment, decat de faptul ca si-au gasit perechea si ca o vor avea aproape pentru tot restul vietii.
Imi place tot ceea ce este legat de o nunta si as putea sa vorbesc despre asta mult si bine, dar acum nici nu prea am inspiratie si mi-e si un pic somn. Asa ca o sa las "povestea nuntii" pentru alta zi. Noapte buna! :)

Niciun comentariu: