3 iulie 2009

Because I said so!





Yep, I have just finished watching another movie, "Because I said so". Un film exact pe gustul meu: o comedie romantica in care le-am regasit pe preferatele mele Lauren Graham si Mandy Moore si un actor super simpatic, Gabriel Macht :D Desi eram ferm convinsa ca imi plac numai brunetii, in ultima vreme am descoperit cativa blonzi care mi-au demonstrat contrariul. Ceea ce arata ca sunt deschisa si ca nu am un anumit tipar al preferintelor mele. Un lucru bun, zic eu.
Dar sa revenim. Filmul prezinta povestea unei mame preocupata de soarta celor trei fiice ale sale. Daca primele doua reusesc sa-si gaseasca un sot si sa faca nunta, cea de-a treia se pare ca intampina probleme pe fond emotional, alegand intotdeauna barbatul nepotrivit. Asa se face ca mama se hotaraste sa-i dea fiicei sale o mana de ajutor, urmand sa aleaga aceasta un baiat pentru ea. Insa destinul face ca in acel moment sa apara si mr. perfect, iar fata sa fie pusa in situatia de a alege. Restul povestii o veti putea afla urmarind filmul. Mie mi-a placut, este potrivit pentru o seara de vineri, iar daca ai si cu cine sa-l vizionezi, cu atat mai bine!
In film mi-au atras atentia cateva aspecte pe care le intalnim si in viata reala si anume:
- faptul ca mamele se baga adesea in vietile copiilor lor, nelasandu-i pe acestia sa aleaga sau sa ia singuri decizia potrivita pentru ei. Ele considera ca stiu mai bine si sub pretextul ca vor numai binele copiilor lor, risca sa le faca un rau fara sa isi dea seama. E de preferat sa le oferi copiilor un pic de libertate, sa-i incurajezi sa te consulte atunci cand vor sa ia o decizie de exemplu, insa sa-i lasi sa faca ce cred ei ca e mai bine. De multe ori, parintii cred ca stiu ce e mai bine pentru copilul lor, insa e numai o parere. Un copil obisnuit ca parintii sa ia decizii in numele lui nu va reusi sa devina independent, nu va fi curajos, va avea mereu dubii, iar cand mama si tata nu vor mai fi aproape ce va face?
- faptul ca oamenii, in general, atunci cand au de ales intre un lucru bun si unul rau, intotdeauna il vor alege prima data pe cel rau, urmand ca in final sa-si dea seama ca nu au facut alegerea potrivita. Si asta mereu se va intampla cand se afla la cativa milimetri de a pierde lucrul bun. Urmeaza o perioada plina de regrete si suferinta, ca ulterior sa se atinga si fericirea cea mult visata. Oare oamenii sunt programati genetic sa faca asta sau pur si simplu asta e alegerea lor? Vor sa incerce intai raul pentru ca mai apoi sa pretuiasca mai mult binele?
- faptul ca oricat de ciudati, aiuriti, neintelesi si luati in ras de unii am fi, in cele din urma, fiecare o sa gasim pe cineva care sa ne inteleaga, sa ne accepte si sa ne placa exact asa cum suntem. Iar toate lucrurile care par defecte in ochii unora, vor fi calitati in ochii celuilalt. Asta e puterea dragostei :)
So, never ever do something just because someone said: "Because I said so!"
Cel mai bun sfat pe care l-am primit pana acum a fost acela de a face intotdeauna ce cred eu ca e mai bine pentru mine, indiferent daca cei din jur sunt sau nu de acord cu mine. In fond si la urma urmei, noi insine stim mult mai bine de ce avem nevoie decat ceilalti. Cei din jur pot avea pareri obiective sau subiective asupra unui lucru, insa vor observa numai aspectele exterioare. Pe cand ce e in interior numai noi vom sti. Vor putea afla si cei din jur daca le spunem, dar nimeni nu garanteaza ca vor si intelege lucrurile asa cum le intelegem noi, ca le vor percepe si interpreta la fel.
Si in cele din urma, stiti de ce trebuie sa faceti intotdeauna ce va dicteaza inima? Because I said so!!! ;)

Niciun comentariu: