24 aprilie 2009

Cum sa depasim cu usurinta orice dificultate

" Oamenii nu sunt afectati de dificultati, pe cat sunt afectati de opiniile pe care le au asupra acestor dificultati. " ( Epictetus )
" Reactia noastra este ceea ce determina semnificatia faptelor. " ( Seneca )
In loc sa ne intrebam: " De ce mi s-a intamplat tocmai mie asa ceva? ", putem sa dam o abordare diferita situatiei, gandindu-ne: " Cum pot folosi mai bine ceea ce am la dispozitie pentru a imbunatati situatia? "
Cat de simplu ar trebui sa fie, tinand cont ca totul depinde de noi. Insa sentimentele sunt un adversar foarte puternic si de multe ori, indiferent cat de puternic vrei sa fi ca sa le domini, acestea te coplesesc. Timpul si sentimentele merg mana in mana pentru ca in fond si la urma urmei...timpul le rezolva pe toate...el poate aprinde sau stinge un sentiment.
Orgoliul ma indeamna sa cred ca sunt puternica si ca pot infrunta singura orice provocare pe care viata mi-o scoate in cale, insa in inima mea simt ca toate acestea nu au nici un rost daca nu pot sa le impart cu cineva. Daca tu nu imi esti alaturi si la bine si la rau, daca eu nu pot sa fiu langa tine atunci cand ai nevoie de mine, daca in loc de doi sunt unu, atunci viata nu mai are acelasi farmec si zilele trec monoton. Caci fericirea e un sentiment care trebuie trait in doi pentru a fi simtit la intensitate maxima.
Si apoi, ati auzit de egoisti multumiti pe deplin sau ca singuratatea e calea catre fericirea absoluta?

Niciun comentariu: