13 martie 2010

Simulare de primavara


In ciuda tuturor codurilor date de meteorologi si a celor cateva zile de ninsoare, in sufletul meu si-a facut loc dispozitia de primavara. Simt ca iarna e deja plecata, chiar daca primavara nu s-a instalat definitiv. Ne aflam intr-o perioada de tranzitie pe care pe cat de tare o urasc unii, scotand in evidenta o multitudine de aspecte negative, pe atat de tare o ador eu si asta pentru ca sunt zile nemaipomenit de frumoase, zile cu care nu ne vom mai intalni niciodata. Asa cum nici o secunda nu e la fel ca cealalta, tot la fel nici o zi nu e la fel cu cealalta si nici o perioada dintr-un anotimp nu seamana cu cea de anul trecut, de exemplu. Avem parte de o unicitate de nedescris, de care unii habar nu au, iar altii nu vor sa o observe.
Cand m-am uitat pe geam in aceasta dimineata, am observat un soare curat, un cer vesel, insa nu am simtit nimic altceva in afara faptului ca e o vreme inselatoare. A trebuit sa ies in oras si in timp ce mergeam pe niste stradute laturalnice impanzite de case vechi, simteam cum in sufletul meu isi face loc, incet dar sigur, acele sentimente pe care numai o zi de primavara ti le poate da. Mi-am dat seama ca nu o sa mai vad zapada cat cuprinde, ci spatii verzi si colorate de flori. Dimineata o sa ma trezesc in cantecul pasarelelor. Drumurile in oras nu vor mai fi facute in graba din cauza frigului, ci incet, cu calm, savurand fiecare moment, fiecare pas, fiecare priveliste.
Vine primavara. Natura renaste. Un bun prilej de a ne scutura si noi de omul cel vechi si de a ne transforma, mai ales ca se apropie si cea mai importanta sarbatoare: Invierea. Daca natura ne ofera o lectie atat de frumoasa, sa incercam sa invatam de la ea si impreuna sa schimbam ceva.
Ne asteapta zile senine si vesele in care soarele o sa domneasca, cerul o sa se supuna, pasarelele o sa ne incante iar noi o sa ne minunam inca o data de toate acestea.
Spre seara norii au acoperit cerul si vantul m-a atentionat ca suntem in perioada de dinaintea spectacolului asa ca trebuie sa am grija sa nu racesc. Am fugit repede in camin si mi-am lasat imaginatia sa zburde, conturand imagini care sper ca vor deveni realitate. Nu a trecut iarna, dar nici primavara nu e. Ne pregatim, in schimb, intenes pentru ceea ce va urma.
Vremea simuleaza primavara si primavara ne stimuleaza pe noi. Oare ne-am dat seama cu adevarat ca totul are un rost pe lume si ca toate lucrurile se leaga intre ele?

Niciun comentariu: