17 decembrie 2009

A venit vacantaaa!!!


Chiar daca teoretic ar trebui sa intram in vacanta pe 18 decembrie, multi studenti ( printre care si subsemnata) au plecat acasa mai devreme si bine au facut. Eu imi propusesem sa parasesc Iasi-ul inca de miercuri seara, insa datorita unor evenimente aparute am decis sa imi aman plecarea pentru joi dimineata ( adica azi :P ). Daca nu ar fi fost concertul de colinde organizat de cei de la ASCOR la care am tinut neaparat sa merg, as fi regretat enorm ca am stat degeaba inca o zi in Iasi. Desi in mod normal miercurea am un program incarcat, de la 8 la 14 si de la 16 la 18, ieri nu am facut nimic. Am mers degeaba la facultate, profii nu au binevoit sa dea ochii cu noi. Asa ca in loc sa fac ceva util, m-am plimbat toata ziua aiurea de la un curs la altul si am indurat un frig de o sa-l tin minte cateva saptamani bune. Dar dupa cum spuneam, dificultatile de peste zi s-au spulberat in momentul in care am mers la concert si am ascultat colinde frumoase cantate de 8 coruri din Iasi. Recunosc, eu am mers in mod deosebit pentru cei de la ASCOR si nu regret absolut deloc. A fost superb.
Dar e gata. Pe anul acesta am terminat cu facultatea, cu temele, cu problemele, cu grijile, cu stresul.Dupa toate cate au fost meritam si noi o vacanta in care sa ne odihnim, sa ne relaxam si sa ne mai si distram un pic ca doar suntem tineri. Privind in urma la tot ce a fost in aceste 3 luni nu pot sa ma declar pe deplin multumita ( se putea si mai bine ) dar slava Domnului ca a fost asa cum a fost ( se putea si mai rau ). Noul sistem impus de conducerea universitatii ne-a cam dat peste cap. Eu, una, nu sunt deloc de acord cu acesta. Mi se pare incredibil ca unii cred ca in acest mod vor stimula studentii sa invete. E absurd sa ceri performanta tinand cont de cum sta situatia si anume: prezenta la curs/seminarii ( se stie ca studentii de la filosofie sunt purtati prin jumatate de Iasi pentru a ajunge la salile de curs ), de pregatit teme de la un seminar la altul ( daca vrei sa te bagi in seama sa obtii un punctaj bun ) plus cate doua proiecte, iar in saptamanile 8, respectiv 16 evaluare ( ceea ce inseamna 24 de examene pe semestru pentru ca noi dam un partial la curs si unul la seminar ). Asta ar presupune ca dupa ce te intorci seara in camin ( terminat!!! ) sa citesti macar o data ce ti s-a predat pentru ca altfel te aglomerezi mult prea mult. Ca sa nu mai vorbim si despre faptul ca unii mai au de pregatit si licenta. Si toate astea in NUMAI 24 de ore. Parerile profesorilor sunt impartite: unii ne-au ironizat considerand ca noi ne revoltam impotriva faptului ca suntem pusi sa invatam, altii au inteles ca timpul este prea scurt si nu putem face fata la toate pretentiile. Dar ce mai conteaza acum? Prima parte a semestrului s-a incheiat, ne-am predat temele si proiectele si de acum ne pregatim pentru a intampina cum se cuvine sarbatoarea Craciunului. Desigur ca mai avem o multime de proiecte si teme de predat dupa vacanta, insa pentru acestea ne vom face griji la anu'.
Ma bucur, insa, ca am scapat macar pentru o perioada de toate astea. Acum sunt acasa, in patutul meu, la caldurica. Am timp sa-mi refac fortele si sa ma ocup si de alte lucruri frumoase. Asta pe langa faptul ca trebuie sa fac o curatenie generala in casa, de mers la cumparaturi si pregatit mancare pentru Craciun. E o sarbatoare importanta si noi trebuie sa fim pregatiti din toate punctele de vedere.
In concluzie, n-am timp sa ma plictisesc. Intotdeauna apare cate ceva de facut, asa ca pana la urma starea asta de activitate permanenta trebuie sa devina o obisnuinta.
Sa vedem... pana acum m-am plans de facultate :D ( nu asa cum mi-as fi dorit eu, nu am atins toate subiectele "dureroase" dar deja ma plictiseste aceasta poveste si nu mai are nici un sens sa mai continui... ), incep incet- incet sa-mi conturez mici planuri ( pe care bineinteles ca nu o sa le dezvalui pana nu le vad puse in aplicare :D ) si vreau sa ma apuc de treaba.
Vad ca nu prea am inspiratie sau poate e de vina lipsa "antrenamentului" la scris pe blog. Nu-i nimic, o sa ma reobisnuiesc. Pana la urma si din acest lucru am ce invata asa ca tot raul e spre bine.
Ca sa termin, totusi, intr-o nota optimista si sa nu ma abat de la ideea acestei postari, va doresc tuturor spor la treaba si la pregatit bunatatile pentru sarbatori, liniste, pace si armonie in familie, distractie cu masura ( :P ), sa va odihniti, sa va relaxati, sa profitati din plin de orice zi, de orice clipa, de orice eveniment, sa va bucurati si sa faceti bucurii celor din jurul vostru si nu in ultimul rand, vacanta placutaaa!!! :D

3 comentarii:

Kris spunea...

Da :-)
Hai cu noi pe :
http://hoinarprinlume.forumcommunity.net/

Kris spunea...

si evident dupa toata munca din primul semestru, un Craciun fericit si bucurii!!
Kris

cristina spunea...

vacanta superba. plina de bucurii, voie buna si caldura! rezultate maxime in tot ce faci! imbratisari calde si poop male!