31 decembrie 2009

Final de 2009

La finalul fiecarui an oamenii obisnuiesc sa isi faca un bilant al tuturor lucrurilor bune si rele de care au avut parte. Se uita in urma sa vada daca au reusit sa isi indeplineasca toate lucrurile pe care si le-au propus, isi amintesc de anumite evenimente fericite sau triste, analizeaza atent experientele de care au avut parte si trag ultimele invataminte. Vor sa incheie linistiti inca o perioada din viata lor pentru a se putea pregati asa cum se cuvinte de cea care tocmai urmeaza sa inceapa. Isi incheie socotelile cu trecutul pentru a putea primi provocarile viitorului.
Nu cred ca anii astia trec asa de aiurea, ci au rolul de a ne pregati pentru ceea ce urmeaza sa vina. Desigur, depinde de noi daca vrem sa privim lucrurile din perspectiva aceasta.
Pentru unii oameni, trecerea in noul an inseamna o seara de petrecere si distractie cat cuprinde alaturi de prieteni sau familie. Pentru altii inseamna un nou inceput, o noua sansa ce li se acorda pentru a-si implini visele. Exista si oameni pentru care acest moment nu are nici o semnificatie aparte, e o zi ca oricare alta. Motiv pentru care am ramas usor surprinsa sa constat ca azi lumea e prea ocupata cu pregatirile pentru petreceri decat pentru pregatirile lor personale, sufletesti. Lasa anii sa treaca pe langa ei fara sa se opreasca macar o clipa, sa-si traga rasuflarea, sa se analizeze pe ei insisi si sa descopere ceva nou la persoana lor. Astea sunt vremurile in care traim si daca vrem sa fim in pas cu ele, uitam sa fim in pas cu noi. Si ce e mai important: exteriorul nostru si cum se raporteaza cei din jur la noi sau sufletul nostru?
Eu recunosc ca de la 2009 aveam multe pretentii. Si mai multe pretentii aveam de la mine. Am crezut ca acest an urma sa fie unul total diferit de ceilalti ani, in sensul ca aveam sa fac si sa mi se intample lucruri marete. Cel putin, asta am simtit in noaptea trecerii dintre ani. Iata ce gandeam pe atunci:

"A inceput un nou an... o luam iarasi de la capat! :D Insa eu vreau ca anul acesta sa fie diferit si deosebit. Nu mai vreau sa traiesc in rutina si monotonie. Daca tot e un an nou, voi considera ca mi s-a dat sansa unui nou inceput. Bine,va trebui sa reiau anumite lucruri din trecut...insa cine spune ca nu le pot modifica si imbunatati? Anul acesta va fi cu siguranta unul dintre cei mai importanti ani din viata mea. Simt asta! :) Nu stiu cum si nici de ce, insa sunt mai optimista ca niciodata. Am atatea idei, vise, planuri si lucruri de facut si sunt atat de nerabdatoare sa le vad puse in practica si indeplinite incat sunt un pic coplesita. Imi doresc foarte mult ca anul acesta sa fie cel al unor schimbari majore in bine in viata mea si de asemenea o data cu acestea sa ma schimb si eu un pic, pe ici, pe colo, cred ca mai am nevoie de retusari. Recunosc, nu sunt perfecta... insa vreau sa fiu mai buna si... sper sa reusesc.
La fiecare inceput de an imi pun in minte lucruri pe care as vrea sa le fac, insa... niciodata nu imi reusesc. Poate pentru ca nu lupt suficient de mult si ma las invinsa de... nimicuri. Insa anul acesta va fi altfel... am adoptat o alta atitudine, am un aliat de nadejde langa mine. Ma asteapta un drum lung, plin de experiente si noi lucruri de invatat. Dar nu ma tem... m-am inarmat cu multa credinta, speranta si... nadajduiesc sa fie bine. ( ... )
Abia astept momentul in care lucrurile se vor fi asezat in viata mea... cand nu ma voi mai lasa coplesita de diferite lucruri negative si stres... cand ma voi trezi zambind in fiecare dimineata, bucurandu-ma de minunile de care voi avea parte...
Pana atunci insa...a inceput lupta si eu nu am de gand sa las garda jos!"

Ce s-a intamplat pe parcursul acestui an? Nu a fost exact anul meu, nu mi-am indeplinit toate obictivele ( ceea ce inseamna ca intru in noul an cu restante ), nu am reusit sa imi indeplinesc visele...cam multe "nu"-uri pentru 2009. Sa dau vina pe mine, pe an ca nu mi-a tinut partea? Nu, mai bine scot in evidenta lucrurile bune pe care mi le-a adus: am terminat cu bine anul 2 de facultate, peste vara am vizitat inca un sfert de tara, am fost si in Bucuresti, am cunoscut oameni frumosi, am descoperit sau mi-au fost aratate lucruri de care merita sa tii cont in viata ta, m-am schimbat si eu intr-o anumita masura ( si sper ca schimbarea nu se va opri aici; daca ma uit in urma la cum eram si ce gandeam acum 3 luni si la cum sunt azi... vad schimbari majore ; nu a fost schimbarea pe care mi-o doream, dar a fost schimbarea de care aveam nevoie ). Cam asa a fost 2009 pentru mine. Ma bucur ca s-a incheiat, regret ca nu am apucat sa fac ceea ce mi-am dorit dar asta este. Am sansa sa o iau de la capat in 2010 ( ce greu o sa imi fie sa ma obisnuiesc sa scriu anul, deja m-am incurcat :)) ).
Unii oameni obisnuiesc sa isi faca o lista cu tot ceea ce doresc de la anul ce vine. Chiar daca pe parcursul anilor eu nu mi-am facut o astfel de lista, avam totusi in minte stabilite anumite lucruri pe care mi le doream. Se pare ca nu a functioat ( nici la mine, nici la altii ) sistemul asta. Chiar daca iti faci o lista cu ce vrei, chiar daca depui mult efort ca sa iti implinesti planurile, asta nu inseamna ca se si indeplinesc. Asa ca... anul asta voi face altceva. Nu voi renunta la intocmirea liste ( de data asta voi nota tot ceea ce vreau ) pentru ca... I'm a list type person. Imi place sa intocmesc si sa am liste cu tot felul de lucrusoare. Singura diferenta e ca nu-mi voi face din acele lucruri un scop pe acest an, ci pur si simplu, din cand in cand, imi voi arunca privirea peste ele. Daca pana acum nu mi-a iesit, de ce m-as mai obosi in continuare? Nu cred ca anul asta va fi cel care se abate de la regula. Si totusi... vom vedea.
Interesanta schimbare de contrast: anul trecut eram plina de optimism, anul asta sunt foarte pragmatica si realista. Da, multe schimbari iti rezerva viata.
Nu uitati: la miezul noptii, cand veti ciocni un pahar de sampanie, amintiti-va sa multumiti Cuiva pentru ca a ingaduit sa va bucurati de acele momente si ganditi-va, de asemenea, la cei care nu sunt atat de norocosi ca si voi.

Un comentariu:

Cristina spunea...

eu tin sa recunosc ca nu am facut nici un inventar si...sincer...nici nu l voi face pentru ca nu simt nevoia ...pt k ..pur si simplu!!! tu insa esti o persoana activa..persoana care stie exact cand sa actioneze...imi place si vreau sa invat si eu sa fiu asa...deci...imi place ca desi nu esti mereu in centrul atentiei stii exact cand sa te faci remarcata, actionezi fix atunci cand trebuie si : rezultatul e maxim!!! prin urmare rezultate maxime in tot si la toti! poop male