23 august 2009

F R I E N D S



Ieri am terminat de vazut ultimul sezon din serialul Friends. Pentru a cincea oara :D De fapt, a cincea oara de cand am episoadele pe dvd-uri. Daca as lua in calcul si datile cand am vazut episoadele la tv...ar iesi un numar destul de mare. Nu, nu sunt nebuna ;)) Pur si simplu e un serial care imi place foarte mult si oricat de multe ori l-as urmari, nu reuseste sa ma plictiseasca deloc. Are de toate: comedie, prietenie, dragoste, povesti de viata, diferite caractere. E genul de serial in care gasesti tot ceea ce iti doresti.
Cand eram cazuta in butoiul cu melancolie sau cand pur si simplu nu eram in apele mele, cateva episoade din Friends erau de ajuns pentru a-mi readuce zambetul pe buze. Situatiile hilare in care se aflau "prietenii mei" mi se pareau atat de firesti si aduceau uneori atat de mult cu viata reala incat am ajuns la un moment dat sa imi doresc si eu sa am o astfel de gasca.
Eu as fi fost Monica pentru ca imi place foarte mult de ea, dar si pentru ca avem foarte multe lucruri in comun: obsesia pentru curatenie si perfectiune; suntem bune organizatoare, calculate si tinem cont pana si de cele mai mici detalii; nu suntem bune la confruntarile cu oamenii si avem chestia asta incontrolabila de a cauta a le face pe plac; avem o obsesie pentru nunta, maritis, casnicie si bebelusi. Si cam atat cu asemanarile ca dau prea mult afara din casa :D
La un moment dat mi-am gasit un Joey. Culmea e ca baiatul respectiv chiar semana fizic cu el si avea si magnet la fete. Dar l-am cam pierdut dupa un an si ceva...mi l-a furat o alta fata :P Ce am apreciat intotdeauna la Joey a fost faptul ca desi e cam "prostut", prietenia e un lucru foarte important pentru el. Pentru prietenii lui ar face orice si tine la onestitate.
Culmea e ca la un moment dat l-am gasit si pe Chandler. Pe Chandler al Monicai, pe Mr. X al meu, dar s-a intamplat sa nu stea nici el prea mult in viata mea. Insa in cazul lui sunt un pic mai optimista si sper sa revina in curand. La Chandler mi-a placut simtul umorului. Nu ai cum sa te plictisesti cu un om ca el, razi si razi si e numai veselie in jur. Am vazut cum s-a maturizat alaturi de Monica si cum a ajuns dintr-un instabil emotional intr-un barbat matur, iubitor si cu picioarele pe pamant.
Ross e omul care face parte din cercurile academice. Am gasit un Ross. Nu e fratele meu, insa e un prieten care se simte foarte apropiat de mine si care are foarte multe din caracterul lui Ross. Vorbeste ca el, arata un pic ca el. Ce mai, e un Ross adevarat. La Ross mi-a placut faptul ca are o pasiune in viata de care se ocupa zi de zi. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca e un adevarat familist si tine la aspectul asta. Stie sa se poarte cu o femeie si este un barbat adevarat cand vine vorba de asta.
Pheobe este o excentrica. Mi-a placut la ea ca, desi este un pic ciudata si total diferita de cei din jurul sau, are principii sanatoase ( este vegetariana, nu se da in vant dupa sistemul capitalist, duce o viata simpla si echilibrata ) si valori morale ( tine la prietenie, la familie si dragoste ). Nu am gasit inca o astfel de persoana care sa traiasca dupa cum crede ea si sa nu-i pese ca face lucrurile altfel decat cei din jurul sau. E o calitate deosebita sa incerci sa fii diferit de ceilalti si in acelasi timp sa fii vesel, amuzant si cu un suflet de copilas naiv, asa ca Pheobe. A fost uimitor sa vad cum s-a transformat intr-o femeie senzuala o data ce l-a cunoscut pe Mike si s-a maritat.
Pe Rachel as putea sa o descopar in orice fata pasionata de cumparaturi si care se pricepe la tot ceea ce tine de fashion. Daca la inceput era o rasfatata dependenta de cardurile lui taticu, pe parcurs s-a maturizat si a invatat sa se descurce singura, ajungand o femeie de succes in lumea modei. Am admirat la ea faptul ca desi era speriata de incercarile la care o supunea viata, niciodata nu se dadea inapoi ci inainta cu curaj si obtinea numai lucruri bune din tot ceea ce facea.
Impreuna formeaza o gasca vesela si distractiva. Se sprijineau mereu unii pe altii, se ajutau reciproc, erau ca o familie mare si unita. Ce iti poti dori mai mult decat prieteni care sa te lase sa dormi la ei atunci cand nu ai unde, care sa iti dea de mancare fara sa iti ceara nimic in schimb, care sa se trezeasca si la 3 dimineata pentru tine in caz de nevoie. Au fost impreuna si la bine si la rau si au adus in viata mea un strop de veselie. Recunosc ca acum nemaiavand episoade pe care sa le urmaresc ma simt un pic ca si cum ar lipsi ceva din viata mea. Oare o sa am vreodata sansa de a avea si eu o gasca precum aceea din Friends? Oare voi reusi sa am alaturi de mine oameni cu care sa imi petrec timpul, cu care sa impart lucrurile din viata mea, care sa imi fie alaturi mereu si pe care sa-i sprijin ori de cate ori este nevoie?
O sa-mi fie dor de gasca asta de nebunatici, cel putin pana data urmatoare cand o sa ma apuce cheful de a mai urmari inca o data aventurile lor. Pana atunci insa, Monica, Chandler, Joey, Ross, Pheobe si Rachel vor fi cei care au alcatuit cea mai frumoasa poveste despre prietenie pe care am auzit-o vreodata :)

Un comentariu:

Anonim spunea...

recunosc ca nu sunt o fana a "pritenilor" si ma uitam la ei doar daca ii gaseam intamplator in timp ce butonam telecomanda, tot intamplator am vazut si eu cateva episoade de mai multe ori fara sa vreau asta intentionat si fara sa ma plictisesc. acum dupa ce am citit ce ai scris...hm..parca ma tenteaza si pe mine sa i caut si sa i urmaresc. cred k asta voi si face;)