20 februarie 2010

Copiii din ziua de azi...

... nu mai au unicul lor atribut care ii definea cu adevarat si anume inocenta. Bineinteles, nu este vorba de toti copiii, insa marea lor majoritatea par sa o fi luat razna.
Ma uitam pe hi5 la fetitele care stau in cartierul meu si ma minunam ca la 14, 15, 16 ani arata, vorbesc si se comporta ca la 25 si chiar mai mult. Cand le vad imbracate cu haine de "fitze", cu decolteuri prea adanci pentru ele, cu un machiaj strident, terfelind limba romana in ultimul hal... ma cuprinde groaza. Nu ma luati cu teorii de genul: "lumea s-a schimbat", "nu mai traim pe vremea bunicilor", "asa e moda acum" si altele ca nu le cred. Si eu am fost copil, si eu am avut parte de nebuniile mele dar toate cunosteau o limita. Eu la 16 ani nu-mi permiteam atat de multe cum isi permit fetele din ziua de azi. Nu pentru ca nu puteam sau nu aveam cum, ci pentru ca nu mi se parea normal. Nu e vorba ca le compar cu mine, dar la 16 ani sa te vopsesti? La 16 ani sa fumezi? La 16 ani barurile sa iti fie a doua casa? Unde sunt copiii de alta data care stateau in fata blocului si jucau diferite jocuri, care vorbau si radeau, pe care iti era mai mare dragul sa-i privesti? Probabil ca au "murit" o data cu trecerea timpului. Se schimba vremurile, se schimba si generatiile... din ce in ce mai rau, din pacate.
Chiar daca cei din ziua de azi au parte de mult mai multe lucruri decat am avut eu in trecut, daca as fi pusa sa aleg, fara sa stau pe ganduri aleg copilaria mea in defavoarea aceleia din ziua de astazi care nici nu se merita a fi numita copilarie... Sunt convinsa ca in curand va disparea si acest cuvant si se va inventa unul nou caci, deh... ne pricem la asta.
Ii inteleg pe parinti ca nu mai au timp sa se ocupe de copiii lor, insa nu cred ca isi pot gasi o scuza pentru modul in care au ajuns acestia astazi. Ne plangem ca ne e din ce in ce mai rau, dar sa nu uitam ca acesti copii de azi sunt viitorul nostru. Nu imi inchipui ce valori vor putea promova ei, sper insa ca toate aceste prostii sa le iasa din cap si sa revina la normal.

Niciun comentariu: