14 septembrie 2009

Prima zi de scoala


Astazi a sunat clopotelul. Este prima zi de scoala. Pentru unii este prima zi de scoala dupa o binemeritata vacanta, pentru altii este prima zi de scoala din viata lor. Este vorba de boboceii din clasa intai, printre care se numara si finuta mea. Pe aceasta cale nana ii doreste mult succes in primul ei an de scoala, o sfatuieste sa fie cuminte si sa invete bine ( sa o ia pe urmele nanei ;)) ).
Pentru altii este vorba si de un nou inceput cu noi profesori, noi colegi. Vorbesc despre bobocii din clasa a noua sau pufangii cum li se mai zicea la mine in liceu. Este un inceput emotionat, plin de aventuri, creator de vise si distrugator de iluzii. Este un drum pe care copiii nostri se vor transforma in tineri curajosi, gata sa infrunte fiecare perioada a vietii. Cu flori in mana, asteapta...
Imi amintesc de prima mea zi de scoala, cand am intrat in clasa intai. Eram imbracata cu o fustita visinie, camasa si bluzita alba, ciorapei cu fluturasi si niste pantofiori negri de lac. Aveam parul scurtut si foarte deschis la culoare ( blond deschis deschis, auriu ca soarele ). Nu intelegeam eu prea bine ce se intampla. Eram cu una din colegele mele de la gradinita de la o clasa paralela si cu mamele noastre care erau colege de munca. Initial mama m-a inscris la alta invatatoare, dar apoi m-a trasferat pe lista invatatorului la care era si colega mea, cea care avea sa-mi devina colega de banca din clasa a patra pana la liceu. Auzisem ca nu mai sunt locuri la acel invatator, asa ca am crezut ca eu nu o sa mai merg la scoala. Dar pana la urma totul s-a rezolvat cu bine, domnul invatator m-a primit in clasa lui si astfel am inceput lunga mea aventura in sistemul de invatamant. Mi-a placut mult in clasele primare. Cea mai draga mi-e clasa a treia, cand am fost singura fata care a luat premiul intai. Apoi a urmat ciclul gimnazial si cel liceal.
Prima zi de liceu mi-o amintesc ca fiind foarte friguroasa. Mai multe nu vreau sa povestesc. Poate intr-o zi...astazi ma limitez la atat.
Urez mult succes tutror celor care au inceput scoala si ii sfatuiesc ca nu piarda nici o clipa fara rost pentru ca sunt ani cu care nu se vor mai intalni niciodata!
P. S. Sunt curioasa cum a fost prima zi de scoala a Cristinei, oare am vreo sansa sa aflu? ;))

Niciun comentariu: