4 ianuarie 2010

Mi-e dor si doare...


Uneori, ceea ce pare o simpla seara de luni, dupa ce ti-ai terminat ( sau nu ) treburile zilnice, ti-ai urmarit serialul preferat si te-ai asezat in fata calculatorului pentru a naviga ( nici tu nu stii anume unde ), ascultand muzica potrivita si avand ambianta necesara, se poate transforma intr-o seara in care, vrei, nu vrei, amintirile sa iasa din cutiuta lor bina inchisa. Si uite asa, te loveste nostalgia vremurilor trecute, a vremurilor bune de alta data si mai ales iti aduci aminte de anumite persoane care ti-au fost foarte dragi la un moment dat, dar care... nu mai fac parte din viata ta acum. Ce-ti mai ramane de facut? Nimic... nu ai ce face... nu ai puterea sa schimbi ceva, nu mai ai cum sa intorci timpul inapoi si sa repari anumite greseli... Ramai, in schimb, cu regretul, cu nostalgia, cu amintirea... Ti-au ramas poze peste care poti sa-ti arunci privirea din cand in cand, dar nu mai e la fel ca atunci cand acele persoane erau langa tine. Poti citi din mesajele pe care vi le-ati trimis, daca le-ai mai pastrat si nu ai facut greseala sa le stergi la manie. Poti retrai cu sufletul momentele in care ati fost impreuna, ati ras, ati glumit, v-ati certat si v-ati impacat, ati facut plimbari lungi, v-ati fost alaturi la greu... Of, multe, multe...
Poti afla dupa un timp despre viata lor ( chiar de la ei sau prin intermediari ) si iti dai seama cat de mult s-au schimbat, ca te-au lasat pe tine in urma si si-au facut o noua viata, in care tu nu mai ai loc. Ii vezi fericiti, alaturi de noii lor prieteni, de iubit/a, desfasurandu-si activitatile zilnice linistiti... Poate compari viata ta cu a lor si vezi ca ei au reusit si tu ai parte de esec dupa esec... Iti dai seama ca nu mai sunt cei pe care ii cunosteai tu, cei de alta data... acum se afla intr-o noua etapa a vietii... Ei nu mai stiu de tine, poate ca nici nu mai vor, nu-i mai intereseaza ce faci, cum iti e, de ce schimbari ai avut tu parte... Iti amintiesti si modul in care acele persoane au iesit din viata ta... te gandesti ca nimic nu este intamplator, dar... totusi, de ce a trebuit sa fie asa? De ce nu ati reusit sa pastrati legatura? Multe intrebari iti incurca gandurile, iti ating sufletul, iti lasa inima ranita... Te intrebi si nimeni nu iti raspunde... Esti doar tu cu ale tale si nimeni nu va sti nicicand ceea ce te apasa... Dupa toate aceste clipe groaznice cand simti ca ti se rupe sufletul... stai si te intreb de ce n-au nici un rost regretele...
Mi-e dor de toate persoanele care au intrat in viata mea, alaturi de care am trait clipe minunate, cu care am reusit sa creez o legatura deosebita, dar care, dintr-un motiv sau altul, azi nu mai fac parte fizic din micul meu univers. In urma plecarii voastre am ramas cu cateva poze, poate un mesaj, doua ratacite, o melodie care sa imi aminteasca de voi si multe, multe amintiri care din placute au devenit dureroase... Din umbra inca va urmaresc, vreau sa stiu ca sunteti bine. Desigur ca voi habar n-aveti de asta. Dar... probabil ca acesta e semnul ca nu va pot uita, ca nu vreau sa va uit, ca inca insemnati ceva pentru mine si ca, orice s-ar intampla, la un moment dat ati castigat o bucatica din inima mea, bucatica pe care nimeni niciodata nu o sa v-o poata lua ( chiar daca voi nici nu stiti de asta si poate nici nu ati vrea-o ).
Mi-e dor... si doare... dintre toate persoanele din viata carora ati iesit la fel de repede precum ati intrat, probabil ca sunt singura care inca mai asteapta sa va intoarceti si sa fie totul iar ca inainte... dar asta nu se mai poate... e doar un vis, un vis imposibil...
In aceasta seara memoria a scos la iveala cativa dintre voi, insa sufletul a tras semnalul cum ca ati fi mult mai multi si asa si este... acolo unde ati lasat o urma, ea nu va putea fi stearsa niciodata... Daca mi-ar sta in putere, mi-as lua viata de la capat pentru a face orice ca sa nu va pierd si a doua oara.
Sfat pentru toti cei care au in viata lor persoane la care tin: apreciati-le si bucurati-va din plin de timpul petrecut alaturi de ele. La cea mai mica greseala, faceti tot posibilul si reparati-o. O sa regretati in viitor, cand veti scapa de manie si de orgoliu ca nu ati facut-o si ca ati pierdut niste persoane minunate. Acest sfat este valabil si pentru cei care aleg sa renunte la anumite persoane din viata lor din cauza unor neintelegeri de moment. Credeti-ma, stiu ce spun! Aceeasi greseala am facut-o si eu si acum stau si privesc in urma cu regret si ma intreb: ce folos? Nimic nu poate fi schimbat... iar rana ramasa sangereaza din cand in cand si nu exista tratament care sa o poata opri. Asa ca... data viitoare, inainte de a lua vreo decizie definitiva in viata voastra, ganditi-va de un milion de ori inainte daca se merita, daca nu veti regreta, daca e decizia cea mai buna, daca nu exista alta solutie... pentru ca... nu stiti ce va rezerva viitorul si orice decizie luata in trecut va avea ecou in viitor. Daca in conditiile astea mai vreti sa va riscati prezentul... aveti grija sa nu ajungeti sa va fie dor si sa doara... pentru ca e durerea care nu se termina niciodata, oricat de hotarati am fi indiferent de cat de rece ne-ar fi inima...

Un comentariu:

Anonim spunea...

Vremuri trecute, vremuri de alta data…persoane foarte dragi la un moment dat…persoane care nu mai fac parte din viata noastra…amintiri frumoase alta data, amintiri care acum dor… am simtit si eu pe propria piele acest lucru…din pacate nu doar o data…si am ajuns la cateva concluzii… ca orice ai face tu…oricat te ai stradui sa pastrezi aceste persoane langa tine….desi la momentul repectiv erau legaturi puternice si nimic nu parea sa le poata destrama, desi totul parea perfect…pana la urma aceste persoane tot au iesit din viata noastra…sau noi am iesit din viata lor si nu din cauza ta, a mea sau a lor…ci pur si simplu … uneori eu mai interactionez cu ei …cu unii…si resimt atat acel sentiment care ne lega odata dar si faptul ca acum nu putem sa mai fim ca inainte…orice am face relatiile nu ar mai fi atat de intense… sau poate ca acum nu e momentul ca totul ca fie cel putin cum era atunci;) …atunci ne am inteles bine pentru ca situtia era de asa natura…gandeste te un pic la “ei”…si acum incearca sa te gandesti si la persoanele care erau in jurul vostru… chiar crezi ca nu ai fi putut sa te intelegi la fel de bine si cu alte persoane?…oare chiar nu exista persoane cu/ pentru care daca te ai fi straduit ai fi legat/nutrit prietenii/ sentimente la fel de puternice?...eu cred ca da!!!!!!! (si intentionat am pus multi de semnul exclamarii) doar ca…tu..(tu adica surioara mea mica , dulce si cu totul deosebita, fermecatoare prin felul tau de a fi…tu in general, oricine ai fi si citesti aceste randuri) tu.. le ai acordat atentie doar celor de care ai avut “nevoie”, celor pe care i ai simtit ca fiind cei mai potriviti, cei mai compatibili cu tine…cu viata ta in acel moment, fara sa te mai uiti in jur…asa facem toti! parerea mea este ca pana la urma important este sa spunem un |buna ziua| cand ne intalnim indiferent de starea in care ne vom afla..si tin sa mentionez ca nimic nu se compara cu acest salut simplu, de bun simt ! eu l am trait pe pielea mea chiar ziele trecute…ca sa vezi ce ti e cu viata asta: cand inchei sau crezi ca ai incheiat o relatie… cand te gandesti oare cum o sa fie de acum inainte…dai fata in fata cu o persoana pe care desi nu sperai ca o vei mai vedea…desi credeai ca te a uitat..desi era schimbat/a cand te zareste zambeste (zambetul din priviri pe mine m a rascolit) si te saluta.scurt! atat! O clipa care te rascoleste…o clipa care te face sa simti, sa te gandesti la o multitudine de lucruri, de sentimente…iai.. nimeni nu apare in viata noastra intamplator…nimeni nu iese intamplator sau incearca sa ne faca sa simtim ca daca lucrurile nu se vor schimba va iesi … va pleca din viata noastra..doar asa…ca asa i a venit “lui” ( termen folosit generic)
consider ca important este sa fim deschisi sa reluam acele relatii daca se va ivi vre o data ocazia, sa fim deschisi, sa nu ne fie teama sa legam prietenii sau sa nutrim sentimente puternice din nou!!!viata pana la urma este un sir de conjuncturi...pe care trebuie sa le acceptam si sa incercam pe cat posibil sa invatam cate ceva din ele!!!
Tu esti o persoana cu totul deosebita si sunt absolut convinsa ca multi stiu asta dar nu toti vor sa recunoasca!!!
Imbratisari calde!!!