11 februarie 2009

Campania anti-copiat

Pe undeva pe la jumatatea semestrului intai, in camin au venit niste baieti de la facultatea de Geografie si Geologie care ne-au rugat sa completam niste chestionare. Intrebarile erau legate de copiat. Daca am copiat vreodata, ce metode sunt cele mai eficiente, daca profesorii iau atitudine in privinta acestui fenomen si asa mai departe.
Eu una sunt total impotriva copiatului la facultate. Dupa cum spunea un profesor din liceu, macar la facultate sa incercam sa invatam pentru ca aici ne formam ca viitori profesionisti.
Cei care sunt impotriva acestei campanii declara ca a fost initiata de niste tocilari. Eu nu cred ca esti tocilar daca nu copii la un examen si daca te straduiesti sa inveti in general. Dimpotriva, cred ca esti corect si nu incerci sa te furi nici pe tine, nici pe profesori.
Exista alte voci care considera ca "daca altii copie si au note mari, eu de ce sa nu fac la fel?"
Raspunsul pe care il gasesc eu e urmatorul: ca sa nu urmezi spiritul de turma. Pentru ca ulciorul nu merge de multe ori la apa. Pentru ca nu e corect fata de ceilalti colegi care considera facultatea o treaba serioasa si chiar invata ( nu tocesc! ). Pentru ca o nota nu reflecta cunostintele unui elev/student. Pentru ca daca te pretezi la copiat, inseamna ca nu esti in stare sa inveti ceva, faci facultatea degeaba si nu iei nimic in serios, nici macar viata. Mai este necesar sa continui?
De la problema copiatului se poate ajunge la alte discutii, de genul "sistemul prost de invatamant din Romania" sau "ne-am invatat numai sa furam" dar mi-ar trebui o noapte intreaga ca sa vorbesc si despre astea si nu numai.
Vorba cuiva: "Prefer sa fiu cel mai bun dintre cei buni, decat cel mai bun dintre cei slabi" si din punctul meu de vedere, asta nu se va face niciodata copiind.

Niciun comentariu: